Flinkeste klassen i verden: 1STC på Rosenvilde!

I dag har vi hatt fagsamtale om politikk og demokrati i førsteklassen min i samfunnsfag, som også deltok på MiniStortinget forrige uke. Og det høres kanskje søkt ut å skrive akkurat dette, men for en opplevelse! Jeg har jobbet som lærer i fem år, og aldri før jeg har jeg opplevd så mange elever med så gode karakterer; jeg er ordløs, satt ut og vanvittig glad på en gang.

Poster dermed skrytebeskjeden min til dem her på bloggen også, så kan alle sammen få lese om hvor flinke de er!

Nå har jeg lagt karakterer og vurderingskommentarer på ITL. Dere som er på høyeste kompetansenivå har ikke fått kommentar, dere finner nivået deres i vurderingskriteriene, dere som er på middels nivå har fått en kommentar som dere kan og bør lese. For alle gjelder selvsagt: SPØR hvis dere lurer på noe eller vil ha nærmere begrunnelse for karakteren dere har fått. 

Totalt sett er dette det råeste snittet jeg har sett, i mine fem år som lærer har jeg aldri hatt en klasse som har vært i nærheten av dette i en vurderingssituasjon. Og tro meg når jeg sier at jeg ikke gir snille karakterer, spør hvem som helst, jeg pleier å være den strenge, men her er det rett og slett hos veldig mange lite eller ingenting å utsette. Jeg er rett og slett mektig imponert over nivået dere som klasse er på, og bare så det også er sagt, mange av sekserne gitt her er i realiteten langt over det som kreves av fagkunnskap i dette faget, og hadde det vært mulig kunne jeg dermed gitt både 7-ere og 8-ere her - så gode er dere faktisk.

Jeg sa i august at jeg skulle legge undervisningen på seksernivå, jeg gjorde det, og dere har, som klasse, levd opp til alt jeg kan forvente av dere. Så nå satser vi på at neste periode blir like bra, og at vi klarer å holde nivået, engasjementet og humøret oppe når vi starter med tema arbeids- og næringsliv fra neste uke:)

Til slutt: Vis denne kommentaren til foreldrene deres, og/eller skryt av dere selv og klassen til alle dere kjenner - det er VEL FORTJENT!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!