Snart tilbake

Noen uker til nå, så er det tilbake i full jobb. Permisjonstiden er over når andre termin starter, det vil si etter den andre uka i januar. Merkelige greier dette, snart er et helt år gått siden sist jeg jobbet 100 %, og nå er det snart på'n igjen!

Spennende skal det bli, spesielt fordi jeg skal ta fatt på noen nye fag. Jeg skal undervise i religion og etikk, det har jeg ikke gjort før, så det blir kjempespennende! Jeg har ikke studert faget religion, men elevene har hatt hele denne delen i første termin. I andre termin blir det dermed filosofi og etikk, noe jeg har mye av innbakt i statsvitergraden. Det blir kjempestas, jeg gleder meg veldig til å få brukt all filosofien som har ligger brakk en god stund nå.

I tillegg skal jeg ha en gruppe i sosiologi og sosialantropologi, det er jo alltid morsomt, og en gruppe i samfunnsfag. På toppen blir det (sannsynligvis) norsk på VG3 - det blir en utfordring! Her skal jeg inn midt i året i et fag jeg (heller) ikke har undervist før, og som det nok kommer til å kreve en del jobb å sette seg inn i. En kan jo også være rimelig sikker på at elevene kommer opp til muntlig eksamen i enten religion eller norsk, og dermed blir det eksamenslesing både på elever og lærer! Men, det blir altså fint også, jeg liker å lære nye ting, og så satser jeg på å få fatt i noen studiepoeng til høsten slik at jeg også kan få formell undervisningskompetanse i religionsfaget.

Det har ikke blitt så mye blogging det siste året, planen er at det også skal ta seg opp nå som hjernen skal tilbake i arbeidsmodus:)

Kommentarer

Tove sa…
Velkommen tilbake til tross alt, verden mest fantastikse yrke!

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!