Hanekamhaug vil ha kamphanene i egne hauger

Haha, FOR en fantastisk god tittel på et innlegg! FrPs nye wonderchild Hanekamhaug vil altså ha bråkmakerne i egne klasser...

Først, jeg er så utrolig enig med Miss Beany, når hun skriver at hun ikke tror at lærervoldepisoden som vi leste om i gårsdagens Dagbladet øker rekrutteringen til læreryrket... Jeg tror heller ikke at medias dekning av saken gjør det særlig bedre.

Til Hanekamhaug vil jeg si; les dette innlegget om premiering av elever i norsk skole - og sett negative fortegn foran. Slike episoder som den her omtalte skjer fordi noen er tapere på skolen. Disse blir ikke MINDRE tapere av å settes i klasse med en gjeng med andre demotiverte og svake elever, med mindre man faktisk ØKER antallet lærere og pedagoger som skal ta seg av disse elevene. Jeg foreslår dermed at Hanekamhaug engasjerer seg i den saken, i steden for å gi disse elevene og de totalt uakseptable gjerningene deres enda mer oppmerksomhet. Slutt å gi elevene argumenter i kampen de fører mot lærerne, gi heller lærerne redskaper til å takle elevene.

Til sist vil jeg også si, vanlige, skolesvake elever går ikke til angrep på læreren sin. Media vinkler det gjerne som om dette er vanlige tilstander i norsk skole - det er det ikke. Det skjønner alle. Det bør alle skjønne.

Kommentarer

Roy André sa…
Enig! Frp er d som alltid i slaget når det gjelder skolepolitikk. :) Jeg har forresten blitt valgt inn i elevorganisasjonen som økonomiansvarlig fylkesstyremedlem i Rogaland, etter en lang valgprosess som inkluderte blandt annet å bli innstilt av en valgkomité i tillegg til å måtte skrive valgtale til langt på natt på en elevforsamling i Stavanger. :)
Eva sa…
Thumbs up, det skal du være fornøyd med! Du skal se du blir politiker i steden for lege - og da kommer jeg til å sende mail hver gang jeg vil ha noe fiksa;)

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!