Valget er tatt

Det må være lov å si at man er rimelig fornøyd med valget? Jeg tilhører dem som aldri helt blir enig med meg selv, og som egentlig er enig med (nesten...) alle og ingen av partiene, avhengig av sak, samtidig som jeg, som tidligere skrevet, savner de store linjene, de store ideene. Det er vel fordelen/bakdelen med å ha tilbragt noen år for mye på statsviterbenken - man får et annet perspektiv på partipolitikken.

For meg har det likevel vært skolepolitikken som har vært viktig ved dette valget, og her mener jeg at vi nå har fått det beste lederskapet. Det på tross av at jeg er sterkt mot heldagsskolen, som både AP og SV er for. Gjør som SP sier, velg flere LÆRERE fremfor flere TIMER, og effekten vil komme kjapt! Kanskje vil noen mene at det er feil å velge etter én sak, men det er vel i alle fall bedre å velge etter skolepolitikk, enn å velge etter henholdsvis billigere alkohol eller ut med innvandrerne, uten referanse forøvrig...

Uansett, valget er tatt, og det skal bli spennende å se om den første flertallsregjeringen som har blitt gjenvalgt siden 1960-tallet klarer å holde meningsmålingene oppe!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!