Tredagersrapport

I dag er det søndag, og i morgen braker det løs igjen. Jeg har hatt tre dager i den nye jobben, og frem til nå synes dette å være et bra sted å være! Alt virker gjennomorganisert, noe det vel må være, i og med at dette er en stor skole (drøyt 600 elever). Likevel er ting litt i det blå enda. All planlegging samkjøres med andre lærere, og mye avhenger dermed av at de rette møtene kommer i gang. Dermed blir det en del venting for meg som er ny, og jeg skulle nok kanskje ønske at vi kom litt fortere i gang (her kommer kontrollfreaken frem - jeg trives altså best når jeg vet hva som skal skje, hvordan det skal skje og når det skal skje).

Vi har likevel to dager igjen med planlegging, og så kommer elevene på onsdag. Så kommer fire dagers introuke, med opplæring i læringsteknikker, lesekurs, aktivitetsdag, forventningssamtaler etc. Det blir spennende. Jeg skal være kontaktlærer på VG1 studiespesialiserende med formgivning, så det blir en del å gjøre i starten regner jeg med. Fagaktiviteten kommer likevel ikke ordentlig i gang før i neste uke igjen, så jeg har laaang tid å tenke på. Ikke at jeg vet helt hva jeg skal tenke på heller, i det timeplanen min faktisk ikke er helt klar enda. Jeg vet at jeg skal ha programfag sosiologi og sosialantropologi (hurra!), norsk på VG1 i kontaktlærerklassen min, samt norsk på VG2 på media og kommunikasjon. I tillegg skal jeg ha tysk1 på VG1, men denne klassen er det ikke sikkert at blir noe av, så da blir det vel noe annet, uvisst hva. Håper på mer samfunnsfag, det hadde vært kjekt med et tretimersfag der også, ettersom det fungerte så bra i fjor.

Vel vel. Alt i alt virker det altså veldig bra, hyggelige kolleger og mye orden, men jeg gleder meg til å komme ordentlig i gang!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!